1 samtal

Hur kan ett samtal på typ 30 sekunder göra så att man blir alldeles varm? Älsklingen ringde, som ni kanske förstår. Turkarna på hotellet klippte honom från internet, snåla jävlar! Man får bara sitta där i 5 min, man hinner inte ens skriva ett brev på 5 min! Aja, han skulle visst hänga med någon norsk Björn och dricka öl och spela poker. Hoppas han får det bra!

Kom och tänka på min framtid idag. Jag vill ju bli polis och försökte hitta en motivering till varför jag vill bli Polis? Saken är den, att jag vet inte varför jag vill bli Polis. Jag känner bara jäkligt starkt för Polisyrket, allt som hör där till. Att plocka bort bus från gatorna, skipa lite rättvisa. Men också vara delaktig i ett samhälle där man kan känna sig trygg.Jag vill liksom inte se Sverige bli som tex Polen. Där de har höga staket runt sina gårdar, dubbla dörrar och grindar för fönsterna + hund.
Jag har alltid varit den som har tagit kontroll över situationer. En gång var det en full kille inne på en pizzeria som muckade med ägaren. Det var ganska nära slaggsmål, men jag lyckades avstyra det, egentligen bara genom att vara trevlig.
Nåja, jag får väl fila vidare på varför jag vill bli Polis. De kommer antagligen kräva en motivering till varför på intagningen.



♥Anya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0