Grått

Nu är det grått och äckligt kallt ute igen. Det är nog så att man får ta och ge upp sommaren, hösten är påväg. Jag tycker iof att det är ganska mysigt med höst, när det börjar lukta svamp ute i skogen. När det regnar på fönstret när man ska sova. Det som är mindre bra med hösten är att hundarna blir förbaskat blöta, drar in massa smuts.

Min dag kommer inte bestå av så mycket, Anela ska ringa sen, hon är säkert inte vaken än :)
Jag ska sitta och hoppas på att Mattias får fatt på datorn idag, så jag får prata med honom lite. Jag saknar honom så att det gör ont, jag saknar honom så mycket att jag sover med ett gossedjur under armen. Är det normalt för en 18 åring?¨
Sen är det ju så att jag måste läsa på teorin, jag måste klara den nu. 2 gången gillt, 1 p ifrån förra gången.

Imorgon börjar skolorna, funderar på att gå till skolan bara för att håna 1orna :D
Jag var i skolan igår förresten, jag fick Foto B. Hoppas på att få Webbdesign också när jag ändå är på G. Matten sket jag i för jag måste kunna ha ett deltids jobb.

Det finns en sak som oroar mig just nu. Det är kriget mellan Ryssland och USA. Ryssland ska sätta sina kärnvapen spetsar på sin östersjöflotta och USA sina vid Polens kust. Och vet ni vad? Polen ligger inte alls långtifrån Blekinge, Ryssland eller USA kommer antagligen göra en efterfrågan på våran kust. De håller fan i mej på att kapprusta utanför mitt hus näst intill!
Frågan är hur Sverige kommer att ställa sig, vi ska ju försöka vara neutrala. Men det är ju de vi inte är! Vi har ju redan strypt sammarbeten med Ryssland. Då har vi ju redan valt sida? Vi kommer säkert slicka röven på något land precis som vi gjorde under andra världskriget.,då  vi slickade  röv på Tyskland.
 Vi kommer dras in i detta vare sig vi vill eller inte, det är skrämmande. Vi har två stormakter som håller på att starta ett krig, ett tredje världskrig? Hoppas inte det. men Sverige kommer att hamna i kläm.
Vi har den längsta kusten i Östersjön och desstutom är vi omringade av NATO länder. Heja Sverige som inte har något försvar över huvudtaget.!


Vi får se hur det går, hoppas länderna tar sitt förnuft till fånga. Föga troligt, både USA och Ryssland vill ha Georgiens olja!

Nu ska jag göra något annat.

♥ Anya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0