Lyckad kväll

Kvällen blev precis som jag ville ha den. Mycket mys och prat med flickorna. De kom runt 6 allihopa, timmarna innan dess var ganska kaotiska. Pappa hade köpt en ny kran till diskhon här hemma och hade därför tagit bort hela diskhon så jag kunde inte göra det jag skulle. Men jag fick tillslut ihop maten, piroger med grönsaksfärs och är det någon som vill ha receptet på dessa så får ni mejla så skickar jag det.

Till efterätt blev det flamberade bananer med vaniljglass, mycket gott. Bilder på när de underbara flickorna och flamberingen kommer senare när jag vaknat. Lyckad kväll som sagt! Vi bestämde att vi skulle äta på Kina innan Anela flyttar till Umeå. Åh! Just det, jag fick en present av Anela idag! Ett halsband med en häst och ett hjärta på, vi är ju trots allt hestar. Kommer sakna min hest när hon flyttar.
Bilder på halsbandet kommer också när jag vaknat.

Något som inte var lyckat ikväll var att älsklingen åkte idag. Vi kommer antagligen inte kunna prata med varandra på två veckor, vilket känns jätte hemskt. Telefonen är ju det viktigaste redskapet i ett distansförhållande, men nu räcker inte ens det till.
Jag hoppas självklart att han kommer ha en jätte skön semester. Men jag önskar ändå att han knackade på min dörr och sa "suprise". Jag saknar honom så mycket! Det är verkligen hjärskärande att inte kunna komunicera med varann, men jag ser framemot hans hemkomst. Jag har till och med införskaffat mig en diskret nedräknare som syns i bloggmenyn. Det är 13 dagar kvar tills han kommer hem.

Jag ska nog sova nu, jag kanske skriver mer om kvällen när jag vaknat.
God natt alla!

♥ Anya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0