Min musiksmak

Jag sitter här och funderar över min musiksmak. Den har ändrat sig radikalt mycket på grund av hur jag har mått rent psykiskt.

Jag har lyssnat på

Metal och underground - Jag var väldigt deprimerad under den tiden

White Power
- DÖM MIG INTE! Det var en period där jag hade ett skumt kompis gäng, jag formades till något jag inte står och stödjer idag.

RnB och Hip Hop
- Mer för att min fd pojkvän lyssnade på detta, ville väl antagligen att vi skulle vara lika eller något.

Klassiskt
- Jag vet inte varför, men under samma period var jag intresserad av stenar och försökte imponera på bibliotikaren genom att låna en bok om stenar?

Songwriter och gamla låtar ifrån 50 - 60 - 70 - 80 talet
- Det är de jag lyssnar på idag, dels för att jag är underbart kär och songwriter stilen reflekterar det på ett bra sätt. Sedan så är det bara songwriter och de gamla låtarna som har själ i sig. För all annan musik spelas in på 5 min i studio, nästa dag är den i butiken, det läggs inte ner något arbete eller känsla i musiken alls.


Ska tipsa om de artister jag lyssnar på nu!

Lasse Lindh - En helt underbar svensk songwriter artist

Amanda Jenssen - Nog för att det är lite pop blandat med songwriter. Jag älskar hennes låtar och hennes röst, det är känsla i det hon gör.

Soundtrack ifrån Drity dancing - Lyssnar på alla, dock bara ifrån den gamla filmen.

Miss Li - Helt underbart gung i hennes låtar, texterna är helt otroliga och sjukt roliga ibland. "Im so poor, let me som money!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0