Nattuggla igen..

Det är rätt så sent nu. Men det bubblar i hjärnan på mig, det är mycket jag tänker på.

Jag var ute med hunden runt 22, kom på mig själv att jag stirrar in i folks fönster. Fast de får ju skylla sig själva när de inte för något för att hindra för insyn. I alla fall så kom jag fram till en sak, att inredningen i gamlingars vardagsrum inte skiljer sig från varandra alls. Det är alltid likadana tavlor, vinterlandskap med något djur i mitten. Eller en tavla med en lada eller ett vanligt hus på. Och alla dessa tavlor som alltid är där, runda glaserade med något blått motiv på. Nog om det, fast det är komiskt.

Klickade runt mig på datorn, kollade mina ljudfiler. Självklart hittar jag de låtar jag lyssnar på, MEN (!) jag hittar också låtar som jag inte har placerat där. Grupper och sångare jag aldrig har hört talas om, vilka är The Posies? Eller Karsh Kale? VARIFRÅN kommer de?! I o för sig, är de rätt bra men det är något läskigt att det kommer in låtar på min dator som jag inte lagt dit.

Imorgon kommer tjejerna hit, det ser jag framemot. Jag ska bjuda på piroger med en sojadränkt kålblandning i. Till efterätt ska det bli flamerade bananer á la Anya.
Något jag inte ser framemot är att älsklingen åker till Turiket imorgon. I 2 hela veckor ska jag klara mig utan hans röst, utan hans närhet. Jag hoppas jag klarar mig.

Nåja, ska lägga in hur man gör för att flambera bananer. Så att alla kan njuta av denna underbart goda efterätt!

♥ Anya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0