Mosad älg och rumpanbar

Ja, helgen började med att jag satte mig på tåget till Göteborg. Denna gången var faktiskt mer spännande än på länge, eller ja i alla fall sedan tåget körde på en häst.
     Denna gången blev det en älg, en minst sagt obehaglig upplevelse. Det började med att det dunsade till i tåget, tåget tappade faktiskt lite fart. Men sen så krasade det i hela tågets underrede, ungefär som det låter när man släpper en vedklabbe in i en flis. Detta hemska ljud fick mitt hjärta att slå lite mer än vanligt. Alla på tåget låtsade vara oberörda, men icke! Sedan så ropade sedan ut tågföraren om vad som hade hänt., " om ni undrar vad som lät så var det för att vi körde på en älg".  Mja, sen så gick ju tågresan ganska så smärtfritt. Det avr inte förrens jag gick av tåget som jag såg att den stackars älgen faktiskt blivit totalt mosad. Tåget såg ut som att vara ifrån en splatterfilm, hela tågets främe del var täckt av blod, hår, kött och lite inälvor. Sen så var det blod längs hela långsidan av tåget, ungefär som en sprejad dekal. Ja, det såg inte så trevligt ut.


I helgen blev det också fest. En av Mattias närmsta kompisar fyllde år, 18 år tillråga på allt. Det började hemma hos henne, träffade lite nytt folk. Tittade lite på Grotesco, humor som jag verkligen inte fattar. Vi åt pizza, drack moserande (stavning) vin.
     Sedan var det dags för bussen in till Kungsbacka. Vi hade skojat om att Erika (hon som fyllde) skulle glömma legget nu när hon väl hade fyllt 18. När vi satt på bussen så var allt frid och fröjd, tills Mattias frågade Erika om hon hade legget med sig. Men icke, legget var hemma in sin trygga vrå. Man började skymta en viss panik i hennes ögon, tur väl var så var Mattias föräldrar jätte snälla och körde in till kungsbacka med legget. Kvällen var räddad.
     Men det är ju lite ödets ironi att glömma leget när man för första gången ska gå ut på pubben. Det blev trots allt en ganska så lyckad kväll, förutom att jag blev rätt så trött senare på kvällen. Dessutom tror jag att jag har slått rekord på at tinte göra av med pengar på krogen. 65 kr gjorde jag av med!! Bäst

Vad har ni gjort i helgen?

♥ Anya

Kommentarer
Postat av: Linda

Så du har inte ätit chocolate moose i helgen då? (Moose, fattar du? mooserande vin oxå.. hahaha) Jag tänkte mig typ att Gunde Svan stack in huvudet i kupen och ba "Vi råka ramma en stor jevla ÄLG, men de e lugnt nu va!" (Givetvis på dalmål, eller vad det kallas men du fattar) Du gjorde precis min dag. Det må va en hemsk upplevelse det som hände, men lite älgolycka har ju ingen dött av! :)

2008-11-10 @ 17:11:12
URL: http://hippotigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0