Påtal om


Hört på radion:
En kompis kompis mamma och pappa hade haft fest. På kvällen släppte de ut sin jakthund på gården för att den skulle göra sina behov. Det var mörkt ute och hunden var borta länge så det började ropa på den. Tillslut så kom den runt hörnet och till deras stora förskräckelse hade den grannens vita kanin i munnen.
     De hade sett grannens barn leka och hoppa med den på trädgården, så de vågade inte ringa på för att berätta vad som hänt. Kaninen hade inga yttre skador ( den var död)  så det tänkte att de kunde tvätta av den all jord och sedan lägga tillbaka den i buren. Sagt och gjort så smög de in på sin grannes trädgård och la in den i buren och hoppades på att grannen skulle tro att den dött en narturlig död.
     Dagen efter ringde grannen på dörren. De öppnade och blev lite nervösa. Grannen frågade om de hade sett något märkligt igårkväll, näe sa dem och blev ännu mer nervösa. Grannen - jo det är så att det gäller vår kanin, den dog för tre dagar sedan och vi begravde den bakom huset, men nu är det så att kaninen ligger i vår bur igen.

Ibland kan ett sms värma mer än en öppen brasa. Det känns skönt att vi kan prata, även om det inte är så ofta. Jag ville bvara ha det sagt. Jag älskar dig <3

I tisdags började jag jobba på mammas jobb, mamma är i sig hemma för sitt höga blodtryck och har blivit beodrad att vila veckan ut.
     Synd om mamma, men  jag klagar inte över pengar. På jobbet är jag det som så fint kallas apoteksassistent. Jag plockar upp mediciner och lite sådant plock.  Till min hjälp har jag nu också en praoelev som går i årskurs 8. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom, han är sådär spattig som man var när man gick i 8an. Allt blir väldigt rörigt när han är där.. Han är inget vidare social heller, vilket jag tycker är tråkugt för jag pratar hela tiden.

Jag borde gå ut med Occra, men jag orkar inte och dessutom regnar det.

Imorgon ska jag upp med tuppen igen, åka härifrån kvart över 7 för att åka till bageriet och gå in bakvägen för att köpa alldeles nybakta frallor. MUMMA!

Imorgon är det dags för veckans djur.


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha fyfan vad bra det där med kaninen!! :D Tänk om de hade köpt en ny kanin och satt den i buren. DÅ skulle de nog undrat vad som hänt haha :D



Vad gör du i helgen? Om du är hemma och inte har något viktigt för dig, så vill jag gärna korka upp en flaska vin med dig! :)

2008-11-13 @ 16:01:40
URL: http://hippotigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0