Vafan tänkte du på?

Ja, du i kön på konsum, kvinna 40+. Vad tänkte du på när du rakade dig på sidorna och lät en osmickrande kaluffs sitta kvar uppe på huvudet och dessutom färga det gulblondt. Jag bara undrade...

Veckan har gått bra. Jag slutade jobba på apoteket i fredags, jag trivdes tillslut ganska bra med praon och det visade sig att vi hade väldigt mycket gemensamt. Han hade bakat en kladdkaka i fredags för att tacka och det var utan tvekan den godaste kladdkakan jag någonsin smakat.
Men det är skönt att jag har slutat jobba om dagarna nu, för nu kan jag återigen sova till 10 och göra allt i min takt. Nästa vecka ska jag vara med mitt lilla troll Vanessa, vi ska fika och sen ut i mörkret och fota. Det kommer bli massa bra för jag har saknat att ha en vän vid min sida som man kan slappna av med, hemma i Ronneby är allt så tomt för det mesta det är bara ibland som människor dyker upp och gör allt mycket trevligare att leva i hålan.

Jag har fyllt år om det är någon som har missat det. Jag vet inte varför men jag känner mig lite gamlare ( för ordpoliser så menar jag äldre, men det låter inte lika coolt). Jag kom till insikt att jag inte lever mitt liv på det sätt jag vill, jag vill ut ut ut ut.. Känna sig fri på samma sätt som man känner sig när man lyssnar på The Ark - Calleth you. Jag vill våga fotografera de där människorna som jag ser framför mig i drömmarna, jag vill jag vill! Men jag är för feg, precis som Nasse i Nalle Phu, liten och rädd för det okända.
Någon dag blir jag det jag vill, men det får vänta tills jag är redo.

Jag har också en stor önskan om att ännu en gång gå på hultsfred, bli galen för en vecka. Eller kanske åka till USA och smälta in bland galna amerikanare.

Jag saknar er alla, alla ni som försvann härifrån. Alla ni som vågade och faktiskt gjorde det ni ville.

Nu lämnar jag ångesten och går in på något mycket roligare, nämligen shopping. Jag har fyndat en jacka som jag i förgår tittade på men inte köpte, då kostade den 1200 men igår tittade jag på den igen och då kostade den 600!! Köpt en jätte mysig vit halsdduk och en bok -krigsfotografen.

Jälva The Ark gör mig sentimental.

Helgen har varit bra, det har varit mysigt och Mattias och jag har fikat, tittat på handboll och varit som ett riktigt kärlekspar. Nu på kvällen däremot beteer vi oss som ett gift par, vi sitter i olika soffor med en varsen dator i knät. Men jag vet att vi älskar varandra ändå, fast man ibland kan spy på varann..

OBS! Linda, skicka ett mess eller ring till mig för jag har inte ditt nummer, jag har bytt telefon.

Jag ser framemot nästa vecka, Vanessa + fika + fota = bäst

Veckans djur får vänta.

♥ Anya

Kommentarer
Postat av: Hest

Alltså jag tycker att man hör mycket om de där glasögonen men jag tror det först när jag ser det!

visa mig!

2008-11-26 @ 22:02:42
URL: http://lazydykes.blogg.se/
Postat av: vanessa

jag är nästan lite sönderstressad och somnade på soffan i FYRA timmar idag. det är inte okej.

något som däremot är okej är att jag kan fota närsom i nästa vecka, förlåtförlåtförlåt för att det inte har blivit så i denna veckan.

vi ligger efter med allt, och provredovisningar bara hopar ihop sig. (kan man uttrycka sig så överhuvudtaget?)

just nu vill jag ha varm choklad och en mörk skog, vi måste prova att skriva våra namn i mörkret. bara för att, liksom. =)

2008-11-27 @ 19:46:47
Postat av: Hannah

Aha okej.. jag har den i färg =) Tyckte bara det var lite coolt med kontrasterna, haha! Men kan lägga upp den i färg också

2008-12-01 @ 06:03:34
URL: http://hannnah.se
Postat av: Fridau

I'm coming to town, baby! På fredag eller kanske redan i morgon. Vill du hitta på nåt?



Min kladdkaka är väl förresten också god? Eller den kanske inte räknas som kladdkaka. Den är ju lite mer segkakig än kladdkakig. A ja, det var ett sidospår. Puss

2008-12-03 @ 11:57:32
Postat av: Hannah

Vaddå för kanter? :) förstår inte riktigt! Tack för tipset förresten... :)

2008-12-03 @ 16:41:49
URL: http://hannnah.se
Postat av: Hannah

Haha, ja det var den första bilden jag redigerade så använde bara "smeta ut" verktyget. Klonade inte ens xD Men ah, flytande är mycket bättre =)

2008-12-04 @ 08:13:22
URL: http://hannnah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0