Avund

Jag känner stor avund till människor som vågar. Som faktiskt vågar att ta steget att göra något de vill. Att våga lämna det där trygga och verkligen ge sig ut.
     Jag vill göra massor. Jag vill åka till syd och nordpolen, till regnskogarna, jag vill fotografera naturen för den är så fantastisk. Jag vill uppleva det som alla modiga människor upplever. Jag vill backpacka, skita i att planera och bara ge sig ut och hoppas man får jobb någonstans. 
     Det känns nästan som mitt liv har slutat, man känner sig så fast här. Jag har pojkvännen, hunden och familjen här och jag känner ett visst ansvar att stanna här.
     Det lutar mer åt att jag kanske blir naturfotograf av något slag, för just nu är det de jag brinner för.

Nu ska jag duscha, lite synd om massören om man är äcklig. Sen blire av till Linda, det ska bli skönt att snacka av sig lite.

Hest present är nu klar. Det är ett riktigt konstverk! Hoppas jag hinner skicka den idag, annars blir det imon.


Anya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0