"Vindar utmed sydost kusten"

Rubriken är citat ifrån vädret på tv4, om någon undrade. I brist på annat liksom.

Körkort = frihet= upptäckten av trafikens idioter
Världen har blivit så mycket större sedan jag fått körkort och så mycket mer idiotiskare. Skönt skönt att köra runt helt obegränsat, vart man vill utan någon vid sin sida. Men som sagt så blev världen så mycket mer idiotiskare, för när man ligger där och trycker i 120 och framför en ligger två  långtradare, ja då lägger man sig i vänster filen en bit innan för att inte råka fastna i högerfilen när alla andra ska köra om. MEN! När man ska köra om, ja då svänger den ena långtradaren ut vänsterfilen och ska köra om den andra långtradaren. Långtradare får högst köra i 100 (tror jag), och de är spärrade på den hastigheten, ja då går det inte så jävla snabbt för den andra långtradaren att köra förbi speciellt inte när den andra som blir omkörd vägrar lätta på gasen. Så där låg jag, körde 90 på 120 väg bakom en långtradare som det tog 10 min för att fullfölja omkörningen. Jag märkte att jag hade en tendens till att skrika, italienaren väcktes inom mig och var nära att använa tutan.

Helgen
Körde hela 35 mil upp till älsk. Det var mysigt att köra upp och sen hämta honom på hans jobb. Nåväl, i helgen fick jag äntligen träffa hans kompisar Sofie och Erika, vi skulle festa lite för att inte göra det svårt för oss att lära känna varann. Jag har ju dock varit lite "negativ" gentemot dem, tjejer överhuvudtaget.
     Men de var härliga, trevliga och öppna. Dock var vi lite olika, inte samma humor och så. Lite tråkigt dock, men det kanske är jag som får släppa lite på min seriösa sida? Mattias och jag bestämde oss för att ta bussen 00.45, vid det laget var det storm ute och regn. Jag hade klänning och tights och frös som en mus i en frys. Tanken av att vi skulle gå 3 km för att komma hem var skrämmande och trodde ett tag att jag skulle dö.
     Full som jag var somnade jag på bussen, vaknade lite halvt när mattias sa att vi skulle gå av. Jag trro jag gick av med hjälp av någon automatisk motor. Allt bara blurrade, jag kände kylan. Tills jag hörde den varmaste och mest välkommnande rösten i världen. Där stod en bil och en tjej frågar om vi vill har skjuts.. Jag blev lite lyckligare än vanligt. Tack du underbara tjej som gav oss skjuts, eller kanske tack till pappan som körde?

Idag körde jag hem, men innan dess körde jag och mattias in till slottsskogen för att gå en promenad med hundarna i det fina vädret. Vi kollade på lite älgar, flamingos, pelikaner och hjortar. Det var sådär mysigt, som det bara kan bli med Mattias vid min sida. Han är så söt, han gör mig så kär.

Veckan
Består av jobb på apoteket och hos tandläkaren. Hovslagaren kommer på onsdag och jag ska köpa en fin kjol istället för jeans.  Det blir nog en lugn vecka. förutom att jag funderar på en brevkup som ska skickas till Ume.. Mohahah, va beredd hest! ( varning för att jag är seg)

♥ Anya

Kommentarer
Postat av: Linda

Du måste berätta om brevkuppen! Jag vill oxå vara med! :D:D

2008-10-08 @ 17:29:21
URL: http://hippotigris.blogg.se/
Postat av: Hest

skynda skynda skynda!!

2008-10-08 @ 18:27:36
URL: http://lazydykes.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kom på vad vi ska göra i helgen, och det finns bara ett ord för det.. VIN!! Jag har ju MASSOR av vin hemma hos mamma! Vi kan göra oss jättesnygga med smink och allt och bara sitta i kallingejävel nånstans och bli fulla. :)

2008-10-09 @ 07:14:10
URL: http://hippotigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0