Klagomuren a la Anya

Jag har fått jobb som vikare på apoteket och har nu kommit fram till att jag aldrig ska ha två jobb samtidigt, aldrig någonsin. Jag fattar inte hur folk pallar jobba först på dagen sen på kvällen, man har ju inget liv? Men nog om det. Det var en på jobbet som gick i pension och jag tänkte hur skönt det ska vara att gå i pension, men kom snabbt på att det minst är 45 år kvar tills jag ens kan tänka på pension. Såvida inte en glad shejk tycker att jag borde hedras med några miljoner för att jag räddade hans kamel ur kvicksand, vilket heller inte kommer at t hända.
     Något annat som slog mig var också att, fan jag snart 20 halvägs till 40. Jag kommer minst vara 24 innan jag har en ordentlig utbildning och en relativt stadig inkomst. Helst vill jag bara vara 18 igen kanske 17 ½, då var allt jävligt bra. Men nu flyttar vännerna, man tvingas att bli vuxen och ta ansvar över en hel del samt att allt var mycket billigare.

We got the street lights
We got the evergreens of gold
Come on and meet us
But you can never beat us in this game
We're young and wreckless
We were like diamonds in the mine
We're at the station
Waiting on a train that never comes

But don't you call us wishful thinkers

I think we're growing up too fast
And these days are coming bash
I think we're growing up too fast
But we're young and built to last

We're out of patience
A runaway generation, lost
This time we really mean it
Everything you got, we want it now

Fuck  vuxenvärlden, jag vill bli liten igen.

Kommentarer
Postat av: malinm.se - en smart brunett!

Håller med dig till tusen!

2009-04-24 @ 16:47:28
URL: http://malinm.se
Postat av: Inga-Lisa

Hej! Nu när våren är här får du bara inte missa tävlingen på min blogg! Vinn en fotografering med smink, hårstyling och trendiga smycken från Kyssjohanna - kan det bli bättre?



Tipsa dina bloggläsare eller var med och tävla själv! /Fotograf Inga-Lisa

2009-04-28 @ 16:05:19
URL: http://ingalisafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0