Popcorn

Jag känner mig lite dålig till mods över att jag inte uppdaterat min blogg på över en månad. Under den gångna månaden har det egentligen inte hänt så mycket. Skamligt om man får fråga mig, visst jag har varit funktionär och varit backstagde på Göteborg horseshow samt stått brevid en av världens rikaste kvinna och en massa pressfotografer....dah. 
 
Funktionärs tiden var helt prefekt, bra människor och bra tävlingar. Fick höra nationalsången många gånger och jag hann se Jan Brink och hans Briar sista gången han tävlade i Sverige med Briar. Han tog hem dressyren och ett fullsatt skandinavium stod upp under nationalsången, mycket vackert.
Det som var en liten nackdel med funktionärs tiden var att mitt lokalsinne stod helt upp och ner, det var ungefär som att jordens innre kärna hade slutat snurra och min hjärna hade tappat bort kompassen. Jag gick alltså vilse i skandinavium, vilket betyder att jag faktiskt kan gå fel i något som bara går runt. ja ja.

Jag har som sagt kommit fram till att jag har dåligt lokalsinne men också att jag kanske vill bli djursjukvårdare och polis? Går det? Skulle jag utbilda mig till båda så skulle det ta ungefär 6 år. Det hade varit bra att ha två utbildningar, så att jag någongång under mitt 40 års kris kan byta jobb.
Påtal om kris, jag har inte ens hunnit fylla 20 men har redan blivit kallad tant. Och det var inte heller av vem som helst, utan det var en gubbe runt 60! Denna lilla gubbe hade med sitt kära barnbarn ( livets efterätt som han kallade dem?), av någon anledning ville han bara stanna och prata med mig med sitt barnbarn i handen. Han tyckte att det var svårt att få med barnet hem igen från sandlådan. Jag höll med och log lite snällt, när han frågade mig om jag själv hade barn.
Och sen nästan direkt därefter sa att barnet skulle säga hejdå till "tanten". Jag satte mig i bilen och tittade på mig själv i backspegeln, jag kunde ana en rynka.

Ja herregud. Jag skriver mer nåndag. Jag ska ta upp veckans djur också.
Nu ska jag kolla klart på debatten på Ekdal om abort? Bara för att några kvinnor har gjort abort för att ungen råkade vara tjej. Nåväl, det är väl bättre att man gör abort om man inte vill ha en tjej än att föda en tjej och känna sig besviken?


Puss


Kommentarer
Postat av: malinm.se

Jo klart jag heter. Fan, tur att du upptäckte det. Ska genast kontakta mina bloggcoatcher!

2009-03-02 @ 21:30:52
URL: http://malinm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0