Min nyårskrönika

Kan snabbt säga att jag inte kommer ihåg hur man skriver en krönika, men ändå.

Det här året har verkligen haft sina upp och nedgångar. För inte allt för längesedan satt jag i skolan stressad och allmänt trött, projektarbete skulle in, slutbetygen skulle sättas och allt var bara ett enda stort virrvarv av inlämningar och betygsamtal. Det var inte allt för trevligt, men jag har mina kära klasskompisar att tacka för att jag faktiskt överlevde.

Balen var ett stort fiasko och det var inte värt alla pengar man lade ut på klänning osv. Det finns faktiskt inte så mycket att säga om balen.

Studenten kom den 5 juni. Det var soligt, lagom varmt och en härlig stämmning. Inne i kyrkan var det fuktigt och stipendier delades ut, ett gick till Sandra i min klass!                                              Foto: Jag

Sommaren kom, det hände inte så mycket. Fina kvällar med Anela gjorde det mesta av sommaren. Mattias och jag firade 3 år i Köpenhamn, det var fint.
Jag fick ett litet jobb som fick mig att gå runt och en ny värld av konsumetion öppnade sig. Både bra och dåligt.

Sommaren gick lika fort som den kom och löven började regna ner vid varje vidpust. Min bästaste vän flyttade till Umeå och Kallinge blev gråare och tommare. Efter flytten så kom inte solen på 2 månader om inte mer.

Helt plötsligt blev det jul, fina presenter fick man och julen firades hos Mattias släkt. Ett paket innehöll en bil.
Och dagarna efter jul ringde Göteborg Horseshow, de ville ha mig som funtkionär på tävlingen!

Och igår var det nyår. Nyåret firades hemma hos Mattias, han och jag och hundarna. Vi var tvungna att stanna hemma detta nyåret eftersom hans hund är livrädd för raketer och min hund inte har upplevt nyår i ett vaket tillstånd innan. Men det var trevligt ändå och ganska skönt. Jag kunde äntligen ägna mig åt att fotografera raketerna, vilket jag länge har velat göra och en del bra bilder blev det.

Ja.. min jätte korta nyårskrönika utan tankar osv. Bra va?

Puss på er! Och gott nytt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0