Utkast: Nu är ...

Nu är jag lite upprörd! Jag var nyss ute och gick med Occra, som jag brukar ha lös. Occra stannar varje gång hon ser en hund och gjrode detta idag i vanlig ordning. Bakom hörnet fanns det tydligen en stor schäferhane, den VAR i koppel men inte så mycket längre när han fick syn på Occra. Hanen slet sönder kopplet och jagade ut stackars Occra i gatan. Å så skyller ägaren på mig för att min hund är lös när det egentligen hans hund som är allmänfarlig. För jag har koll på Occra, men det är faktiskt farligare att ha ett söndrigt koppel än en lös hund (såvida hunden inte lyder). För tänk om deft inte var Occra som kom runt hörnet utan en liten hund i flexikoppel, hanen hade ju ändå slitit sig och kanske till och med bitit ihjäl den lilla hunden. Occra blev lite biten, men som tur är är hon snabbare än de felsta hundar så hon hann ju undan.
Nåja, jag blir bara så arg på trångsynta människor. Men jag kan hålla med att jag borde vara mer uppmärksam på ställen där jag inte kan se vad som gömmer sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0