Gravid och karriärsval

I 3 jävlar timmar satt jag på akuten i måndags. Jag hade haft magont sedan lördags och jag tyckte det var dags att gå till botten med detta. Nästan alla i min närvaro trodde  att jag vart gravid, eftersom att jag mådde illa varje gång jag åt.
     Jag satt där på akuten, de bad mig att pissa i en mugg och de stack mig med en nål i armvecket. Och så satt jag där i rummet och väntade på doktorn. 1 timme gick och jag började undra om jag verkligen var gravid och varför inte någon sjuksköterka  kunde komma och ge mig resultatet. 2 timmar gick, jag satt och skakade och till råga på allt hade jag hunnit bli hungrig. 3 timmar gick och äntligen kom doktorn, som sa "dina prover ser bra ut, men jag ska kolla lite på din mage i alla fall". Så där hade jag suttit och oroat och hungrat i tre timmar för att höra en mening, verkligen meningsfullt när det visade sig att det var en hederlig förstoppning!'

Och på tal om akut, jag har bestämt mig för att jag ska plugga i Skara. Djursjukvårdare ska jag bli och jag ska bo tillsammans med Lisa som ska bli djurskyddsinspektör. Man kan få en bostadsrätt på 40 kv för 20 000 där, som hittat och snacka om att jag ska köpa bostadsrätt. 
     Polisyrket har jag tänkt lägga på hyllan för ett tag just för att jag tycker att det är för "enkelt" att komma in, eller rättare sagt att urvalsprocessen är för slapp. För det har nu visat sig mer och mer att den svenska poliskåren har brist på kompetens. För varför ska en polis få hota en civil men en civil inte får hota en polis. Hade som sagt en civil hotat en polis med att göra denne steril ( som polisen sa i rosengård ), ja då hade den civila åkt in för olaga hot. Blev polisen det, som var så "efterbliven" och lämnade in filmen som bevismaterial? Nä fy fan, polisen får skärpa sig lite först innan jag ska bli polis. 
     Det som behöver göras är att göra psykologtestet svårare, pressa folk så att den påklistrade fasaden spricker! Ska t ex en som blivit mobbad hela sin uppväxt få bli polis? För är det inte en stor risk att de vill utöva makt? Det är svårt, jag vet men något måste göras så att vi får en kår som kan uppföra sig i alla lägen ovs vad som händer.

Imorgon ska jag till Kna, pilutta er! haha. Jag ska köpa converse.
Och grattis Linda till körkortet (L).

Kommentarer
Postat av: Linda

Aaw tack! :) Har inte läst din blogg på jättelänge, och inte någon annans heller för den delen. Nu är det dags att ta igen!

2009-04-05 @ 10:53:12
URL: http://hippotigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0